Блог
Сьогодні я хочу розглянути важливу для власників аптек тему реімбурсації та законодавства, яке регулює дане питання.
Отже, для початку розберемося з термінологією. Реімбурсація — це механізм забезпечення пацієнтів необхідними їм медикаментами, при якому адресно відшкодовуються витрати на призначене фахівцем лікування.
Таким чином, населення може отримувати необхідні ліки в аптеках, а витрати на це в подальшому повністю або ж частково компенсуються страховими або державними установами. Але мета реімбурсації — не лише забезпечення населення необхідними ліками, але й вплив на ціноутворення в даній сфері, з гарантування прозорості витрат державних коштів.
У своїх попередніх публікаціях я вже розповідав про те, які нововведення з’явились в акредитації медичних закладів, а також про стандарти її проведення. Тепер, власне, хочу зупинитися на тому, кому все-таки варто пройти акредитацію, як це краще зробити та яким чином досягти максимального результату.
Державна акредитація медичного закладу має засвідчувати високий рівень послуг та їхню відповідність законодавчо встановленим критеріям. Як я вже зазначав у попередніх публікаціях, нещодавно було на законодавчому рівні спрощено процес проходження акредитації медзакладів, і також він перестав бути обов’язковою вимогою для роботи в цій сфері.
Продовжуючи тему ліцензійних умов для аптек, я хочу розглянути більш детально вимоги до персоналу таких медичних закладів.
По-перше, хочу наголосити, що саме на власника аптеки покладається обов’язок пошуку і підбору кваліфікованого персоналу, а також розробки посадових інструкцій для працівників аптеки. До цієї частини посадових обов'язків варто ставитися з усією уважністю. В посадових інструкціях, які подаватимуться до ліцензуючого органа, необхідно зазначити основні функції та повноваження кожного співробітника, його професійні знання та компетенції, які мають відповідати вимогам чинного законодавства.
В цій публікації я хочу розповісти більш детально про вимоги, які висуваються до приміщень, що мають використовуватися для відкриття аптечних закладів.
Загальні вимоги
Найголовніша і обов’язкова вимога — це розташування в нежитловому фонді. Хоча, власне, якщо є приміщення, яке вас повністю влаштовує і відповідає всім вимогам законодавства, можливий варіант виведення такої квартири або будинку з житлового фонду.
У попередніх публікаціях я розглянув питання відкриття в Україні медичних центрів, стоматологічних клінік, лабораторій та банків пуповинної крові, а тепер хочу почати цикл статей про відкриття та ліцензування ще одного типу установ сфери охорони здоров'я, а саме — аптек.
Із зростанням попиту на приватну медицину в Україні все частіше виникає питання, як відкрити медичний центр, і сьогодні я хочу відповісти на нього максимально детально.
Тема даної публікації — це ліцензування стоматологічних клінік та кабінетів як перспективного напрямку медичного бізнесу.
З 2016 року ліцензію на здійснення стоматологічних послуг може бути надано навіть фізичній особі — підприємцю, що не має спеціальної освіти, за умови приймання на роботу кваліфікованих працівників відповідно до заявленої спеціальності.
У цій статті я хочу продовжити тему ліцензування стоматологічної діяльності та розглянути поетапно весь спектр робіт по відкриттю і оформленню такого медзакладу.
Отже, як я вже згадував у попередній публікації, медичною і зокрема стоматологічною діяльністю можуть займатися всі особи, які мають відповідну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам, а також фізичні особи — підприємці з будь-якою освітою за умови комплектації штату кваліфікованими медичними працівниками.