Статті

Нові вимоги до керівників приватних медичних клінік в Україні

Сьогодні хочу поговорити на тему нових вимог до керівників медичних установ. Це питання може бути актуальним всім, хто цікавиться, як відкрити приватну клініку в Україні.

Основні нововведення полягають у тому, що тепер керівниками медустанов можуть бути не лише головні лікарі, але й особи без медичної освіти. Таким чином, мова йде про перехід до європейської моделі управління, коли менеджерські та лікувальні функції чітко розмежовані.

Нововведення регламентовані наказом №1977 МОЗ України від 31 жовтня 2018 року. У цьому наказі йдеться про те, що посада головного лікаря лікувально-профілактичного закладу замінюється посадою медичного директора, але при цьому не скасовується посада директора або генерального директора.

Юридичні нюанси для мед персоналу

Основна причина змін полягає в тому, що адміністративна частина роботи забирає надто багато часу й не дає змоги приділяти його пацієнтам в належному обсязі. Зміни в законодавстві дозволяють впоратися з цією ситуацією таким чином, щоб медичний директор займався лікуванням, а директор — розв'язанням адміністративних питань — від ремонту кабінетів до спілкування з різними інстанціями.

Але якщо з ідеєю все зрозуміло, то що ж означає це нововведення з юридичної точки зору? Найбільш значуща зміна — нові кваліфікаційні вимоги до директора — він повинен мати диплом магістра в галузі управління та адміністрування, а також стаж роботи на керівних посадах. Причому дане нововведення не поширюється на медичні установи, які надають первинну медичну допомогу. Зміни мають набути чинності з 1 січня 2022 року, тобто, час для отримання диплома ще є.

Порівняння посадових обов'язків мед персоналу

Тепер розглянемо обов'язки генерального та медичного директорів.

Отже, до компетенції генерального директора відноситься наступне:

  • керівництво фінансово-економічною діяльністю клініки;
  • розробка та довгострокова реалізація плану розвитку медустанови;
  • складання та моніторинг операційних планів;
  • управління структурою медустанови;
  • пошук кваліфікованих кадрів та сприяння професійному розвитку співробітників;
  • забезпечення безпечних умов праці;
  • представницькі функції.

Обов'язки медичного директора включають управління медичними питаннями з урахуванням затверджених державою стандартів і на підставі принципів законодавчої медицини. Зокрема, мова йде й про розробку, а також впровадження безперервного вдосконалення якості послуг, що надаються.

Також медичний директор повинен стежити за тим, щоб мед персонал займався безперервним професійним розвитком, і координувати внутрішню та зовнішню взаємодію структурних підрозділів медустанови.

Таким чином, зміни законодавства щодо керівних посад в медустановах є досить цікавими.

З одного боку, вони можуть викликати чимало складнощів на перших етапах, перш за все, пов'язаних, з оформленням документів. З іншого — це повинно позитивно позначитися на менеджменті клінік й забезпеченні стандартів якості послуг, що надаються.