Статті

Тема даної публікації — це ліцензування стоматологічних клінік та кабінетів як перспективного напрямку медичного бізнесу. 

З 2016 року ліцензію на здійснення стоматологічних послуг може бути надано навіть фізичній особі — підприємцю, що не має спеціальної освіти, за умови приймання на роботу кваліфікованих працівників відповідно до заявленої спеціальності.

ліцензія стоматологія

 

Які документи необхідні для отримання ліцензії?

Юридична особа або підприємець має подати оригінали наступних документів до МОЗ:

  • заяву, у якій необхідно зазначити вид діяльності;
  • інформацію про стан матеріально-технічного оснащення приміщень та кадрову базу;
  • опис наданих паперів.

Також знадобляться нотаріально засвідчені копії документів, які підтверджують наявність необхідних для початку стоматологічного бізнесу приміщень та устаткування: 

  • виписка з ЄДРПОУ;
  • статут підприємства;
  • підтвердження права власності або оренди нерухомості;
  • план приміщення та перелік його оснащення;
  • список вимірювальної техніки з датами проведення повірки;
  • акт санітарно-епідеміологічного обстеження (раніше — висновок СЕС);
  • дані про кваліфікацію персоналу;
  • копія паспорта та трудової книжки директора.

Що далі?

Після того, як заява буде прийнята і зареєстрована, орган ліцензування має прийняти рішення про видачу ліцензії протягом 10 робочих днів. У разі відмови ліцензіату надається письмове обґрунтування причин, які до неї призвели. Якщо ж рішення позитивне, подавач заяви може отримати ліцензію в електронному вигляді. В будь-якому разі інформація щодо процесу ліцензування кожного суб’єкта господарської діяльності завантажується на офіційний сайт Міністерства охорони здоров'я України. 

Фінансові нюанси

Суб’єкт господарювання має оплатити оформлення ліцензії в сумі, яка дорівнює одному прожитковому мінімуму для працездатних осіб (01.07.2019 - 30.11.2019 — 2 007 грн). Оплата має бути проведена протягом десяти робочих днів з моменту отримання позитивного рішення про видачу ліцензії. У разі відсутності оплати в цей період ліцензію може бути анульовано. Щоб уникнути непорозумінь і зайвих проблем, пов'язаних із затримкою отримання інформації від банків, раджу самостійно повідомити орган ліцензування про проведення платежу, наприклад, надіславши супровідний лист, в якому буде зазначено час і дату оплати, а також надано документ, який її підтверджує (наприклад копію банківської квитанції або скан екрану).

Дещо з санітарних норм

Оскільки серед документів, які подаються до ліцензуючого органу (МОЗ) є дані про матеріально-технічну базу закладу, важливо забезпечити дотримання відповідності приміщень встановленим санітарним нормам і правилам. В стоматологічній сфері ці норми прописані в пункті 1.5 ДБН В.2.2-10-2001 «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров'я». Перерахую декілька основних:

  • стоматологічні кабінети без рентгенологічного обладнання та інших ДІВ можуть розміщуватися у житловому фонді за умови дотримання норм протипожежної та санітарної безпеки;
  • площа приміщення для стоматологічних кабінетів має бути не меншою за 14 квадратних метрів на одне стоматологічне крісло, а на кожне додаткове необхідно відводити ще 10 квадратних метрів;
  • не допускається використання одного кабінету за різними функціональними призначеннями;
  • проведення стоматологічних маніпуляцій для дітей і дорослих в одному кабінеті можливо тільки за умови його почергового використання. 

Тут ще варто зауважити, що з 2017 року певні види рентгенологічного обладнання для стоматологічних кабінетів також можуть встановлюватися і використовуватися в кабінетах, які знаходяться в житлових будинках.

Сподіваюсь, що ця стаття була корисною для вас. В наступних публікаціях я планую продовжити цю тематику та покроково розглянути процес відкриття стоматологічної клініки або кабінету.