Статті

Як відкрити приватну клініку в Україні та утримати її на плаву?

Оскільки сфера приватної медицини розвивається дуже активно, актуальним є питання, як відкрити приватну клініку в Україні. Перш за все, для цього необхідна ліцензія МОЗ України

Для оформлення такого документу важливо обладнати приміщення та найняти персонал, керуючись вимогами чинного законодавства. 

Але варто пам’ятати, що ліцензування та відкриття клініки є лише першим етапом. Не менш важливо зрозуміти, як утримати такий бізнес на плаву та розробити детальний план подальшого розвитку.

Ліцензія МОЗ та підготовка до її отримання 

Розв'язання питання, пов’язаного з отриманням дозвільних документів не є швидким та простим, але при цьому алгоритм дій достатньо зрозумілий. Спочатку необхідно обрати спеціалізацію медустанови, провести маркетинговий аналіз та моніторинг діяльності конкурентів, потім визначитися з приміщенням, придбати необхідне обладнання, набрати штат працівників.

Саме дотримання перерахованих вище умов дозволить перейти до ліцензування медцентру. На цьому етапі можна спростити собі життя та зайнятися розробкою бізнес-стратегії, переклавши юридичні та організаційні моменти на фахівців у цій сфері.

Вихід на самоокупність після ліцензування 

До складових фінансового успіху приватного медичного закладу варто, перш за все, віднести наступне:

  • продуманий бізнес-план;
  • ефективну маркетингову стратегію;
  • ретельний підбір персоналу.

Розберемо кожен пункт детальніше.

Починайте з розробки бізнес-стратегії та детального бізнес-плану. Він має стати фундаментом для роботи у цій сфері. Розуміння, куди треба рухатися і за які кошти, дозволить не просто відкрити приватну клініку, але й утриматися на плаву замість того, щоб незабаром закритися, залишившись без пацієнтів і найманих працівників.

При формуванні бізнес-плану медичного центру приділяйте увагу актуальним параметрам ринка медичних послуг у вашому населеному пункті та ролі конкурентів на ньому. Вивчіть платоспроможність населення, й це стане в нагоді у формуванні цінової політики. Крім того, такий аналіз може допомогти з визначенням основного профілю діяльності медичного закладу. 

Також важливу роль в успішній реалізації бізнес-плану відіграє продуманий маркетинг. Щонайменше, варто провести розроблену професіоналами рекламну кампанію, яка поінформує цільову аудиторію про відкриття нового медичного закладу та його переваги. До цього кроку можна переходити, коли подано документи до МОЗ України для ліцензування закладу.

Нарешті важливо приділити увагу штату співробітників клініки або кабінету. Тут йдеться і про медичний, і про адміністративний персонал. Пацієнти звертають увагу не лише на професіоналізм, а й на моральні якості, і це стимулює їх звертатися до клініки повторно та рекомендувати її іншим.