Статті

Умови співпраці з НСЗУ для закладів, що надають вторинну медичну допомогу

До квітня 2021 року залишається чинною минулорічна програма медичних гарантій Національної служби здоров'я України (НСЗУ). Програма передбачає компенсацію витрат пацієнтів на певний перелік лікарських засобів та медичних послуг. Гроші компенсуються коштом державного бюджету. Інакше кажучи, для пацієнта отримання медпослуг та ліків є безоплатним, їх фінансує держава.

Умови програми об'єднані в пакети, що складаються з медичних послуг за певним напрямком. Спільним для медичних послуг, що входять у пакет, є опис щодо специфікації, тариф та вимоги до надання.

 

Наразі пакети медпослуг для вторинки включають наступне:

  • лікування хірургічними методами;
  • перебування в стаціонарі без проведення операцій;
  • пологи та неонатальну допомогу;
  • стоматологічне лікування;
  • діагностику, зокрема, мамографію, гістероскопію тощо;
  • лікування пацієнтів з ВІЛ;
  • застосування замісної підтримувальної терапії у пацієнтів, що мають психічні та поведінкові розлади, викликані прийманням опіоїдів;
  • реабілітацію передчасно народжених дітей та малюків, які  мають вроджені проблеми здоров'я.

Вимоги до надання медпослуг

Надання медпослуг закладами вторинки здійснюється амбулаторно або вдома у пацієнта. Також допускається використання телекомунікаційних технологій. 

Для того щоб заклад охорони здоров'я, що надає вторинну медичну допомогу, міг співпрацювати з НСЗУ, він має відповідати наступним умовам:

  • до кадрового складу мають входити щонайменше два лікарі-спеціалісти, а також дві медичні сестри (дане місце роботи у таких працівників має бути основним);
  • матеріально-технічна база має бути сформована відповідно до пакета медичних послуг, що надаються (оснащення може належати клініці або надаватися іншою юридичною особою на умовах договору);
  • мають бути забезпечені всі умови для запобігання поширенню інфекцій;
  • інформація про медпослуги має регулярно поновлюватися в електронній системі.

Новацією 2021 року є те, що необхідною умовою співпраці з НСЗУ відтепер є наявність у закладу документа, що підтверджує відповідність вимогам щодо доступності для маломобільних верств населення (мова йдеться про наявність пандусу, що відповідає вимогам ДБН). Таким підтвердженням є сертифікат, виданий організацією, що має ліцензію на обстеження  стану будівель.

Підготовка до співпраці

Співпраця з НСЗУ передбачає виконання покрокового алгоритму, згідно з яким необхідно зробити наступне.

  1. Отримати ліцензію та зареєструватися в електронній медично-інформаційній системі. Це є важливою умовою для автоматизації обміну даними, документами та іншою інформацією з всеукраїнською електронною системою охорони здоров’я eHealth.
  2. Підтвердити відповідність оснащення клініки та її кадрового складу законодавчо затвердженим вимогам, включно із нововведенням минулого року — документальним підтвердженням відповідності будівлі медзакладу вимогам для маломобільних груп населення. 
  3. Подати заяву до НСЗУ в електронному вигляді та укласти електронний договір.