Статті

медичний директор

Сьогодні я хочу розповісти про затверджені Міністерством охорони здоров'я України зміни в кваліфікаційному довіднику (Випуск 78 «Охорона здоров'я»). Нововведень досить багато, і в статті я розгляну їх докладніше.

Основні зміни

Одне з основних нововведень — усунення кваліфікаційних характеристик для наступних спеціальностей:

  • головний лікар;
  • заступник головного лікаря;
  • заступник головного лікаря з медичної справи.

Разом з тим, у Випуску 78 з'явилися нові кваліфікаційні характеристики для наступних посад:

  • генеральний директор (начальник/керівник структурного підрозділу) установи охорони здоров'я;
  • заступник директора;
  • медичний директор;
  • начальник (завідувач, керівник) структурного підрозділу установи охорони здоров'я.

Давайте подивимося, які функції покладаються на генерального та медичного директорів — посади, які з’явилися у кваліфікаційному довіднику вперше.

До компетенції директора входить управління усіма господарчими та економічними питаннями, що виникають в процесі роботи установи охорони здоров'я. Генеральний директор займається стратегічним плануванням, формуванням бюджету, аналізом ефективності роботи, залученням інвестицій та загальною координацією. При цьому всі повноваження для вирішення питань, пов'язаних з медициною, делегуються медичному директору.

Таке нововведення спрямоване на розподіл повноважень, який дозволяє, по-перше, не відволікатися від лікувального процесу, а, по-друге, ефективно розподіляти фінанси.

Спектр роботи медичного директора

Як я вже зазначав, ця посада передбачає роботу виключно в сфері медичної практики. До компетенції цього посадовця входить:

  • контроль надання медустановою послуг, що відповідають встановленим стандартам якості;
  • надання медичної допомоги за невідкладних станів;
  • забезпечення безпеки пацієнтів та медичних працівників;
  • впровадження стратегії паціентооріентірованності й перехід до найсучасніших методів лікування/діагностики;
  • допомога медичним працівникам в безперервному розвитку та підвищенні професійної кваліфікації;
  • оцінка якості медичних послуг в клініці.

Хто може стати медичним директором?

Медичним директором клініки може бути призначено людину, яка отримала профільну вищу освіту на рівні магістра зі спеціалізацією в організації та управлінні охороною здоров'я.

Що стосується досвіду роботи за фахом, то тут можливі різні варіанти:

  • для районних клінік — п'ять років роботи за своєю спеціальністю;
  • для обласних — три роки роботи на керівних посадах;
  • для національних — п'ять років роботи на керівних посадах;
  • для медустанов первинки — три роки роботи за основним фахом і рік на керівній посаді.

Крім того, варто брати до уваги й чинне трудове законодавство. Для осіб, термін закінчення трудового контракту яких завершується пізніше початку 2022 року, за умови збігу нових кваліфікаційних вимог та актуальної кваліфікації, за бажанням можлива зміна найменування посади та значної частини повноважень без проведення конкурсу.

Тут є один дуже важливий нюанс. ДК 003: 2010, що використовується сьогодні, не передбачає найменування для посади медичного директора, тому можуть виникати певні складнощі, пов'язані з документообігом. Втім, тут є вихід. Згідно з чинним трудовим законодавством, допускається уточнення специфіки посади, й до назви професії «директор» (код 1210.1) можна додати слово «медичний».